Creatief en ervaren  

Van 2007 tot 2012 was ik in dienst bij Mio navigatiesystemen. Tijdens deze periode waren er ruim 30 merken die een GPS-systeem op de markt brachten. Als salesmanager van Nederland reageerde ik adequaat en proactief op de markt om de concurrentie voor te blijven. Mijn werkzaamheden waren veelzijdig en varieerden van de ontwikkeling van winkelpresentaties tot het aansturen van merchandisers. Mijn troef speelde ik toen ik een team samenstelde dat demo’s verzorgde bij retailers. De synergie tussen merk, promotor en winkelpersoneel leverde ons voor lange tijd een marktaandeel van 20% op. Hiermee bleven we achter bij TomTom, maar hielden we grote spelers als Navigon en Garmin op afstand.

Paul Notteboom – CEO van Mio:

"I remember the day I hired Alain for a sales function in NL. A gentle and open minded person, looking for a challenge. Well, he did not disappoint! Alain very well developed the market and could bring in targeted accounts. Business development and building long term relationships are one of his strong points. Alain is a driven person and not afraid to face challenges, on top he is also a pleasant colleague."

Creatief en ervaren